Hvordan starte samarbeid med et outstaffing selskap: 5 hovedtrinn for å verdsette
Covid-19-pandemien tvang mange bedrifter til å gå avsides, noe som førte til outsourcing og utbemanning i stedet for å bygge interne team. Hvis både heltidsansatte og kontraktsarbeidere utfører oppgavene sine eksternt, hvorfor ikke spare penger, gitt at kvaliteten på leveransene fortsatt er høy?

Basert på dyptgående undersøkelser av det amerikanske arbeidsmarkedet i 2021, 82% of executives in IT companies sa at de planlegger å sette ut til dyktige talenter for å nå sine mål og initiativer ved årsskiftet. Ettersom outstaffing bidrar til raskt å tette ferdighetshullene og spare opptil 70 % på lønnsutgifter, finner både nystartede oppstartsbedrifter og Fortune 500-bedrifter seg på jakt etter et pålitelig outstaffingselskap.

Les videre for å oppdage fordelene med outstaffing-modellen, finn en pålitelig outstaffing company, og hvorfor IT-outbemanning i Ukraina er et godt valg for teknologiselskaper.
Hva er out bemanning, og hvem kan ha mest nytte av det?
Mens termene "outstaffing" og "outsourcing" brukes diverse, er det en tydelig forskjell på å sammenligne outstaffing og outsourcing.

Outstaffing (kalt "kontraktering" eller "offshoring") er praksisen med å ansette en ansatt i et outstaffingselskap for å levere en tjeneste på prosjektbasis. Tjenesteleverandøren håndterer ansettelse, beholder, erstatning og HR-støtte i stedet for kunden. Entreprenørselskapet sørger også for arbeidsplassen, betaler godtgjørelser, forsikringer og andre fordeler, og tar seg av talent læring og utvikling.

Utansatte talenter er ment å levere de forventede tjenestene, men er ikke ansvarlige for det endelige prosjektresultatet. Med denne ansettelsesmodellen vil du som kunde kontrollere alle arbeidsflyter, da du har direkte tilgang til ethvert utebemannet talent, som fungerer som et eksternt medlem av teamet ditt.
Hva er de beste bruksområdene for outstaffing-modellen?

  • Delegering av vanlige oppgaver, men ikke hele prosjektet.
  • Dine IT-ledere er svært dyktige og kan håndtere ekstern oppgaveadministrasjon.
  • Prosjektene du jobber med har strømlinjeformede prosesser og mål.
  • Du jobber under Agile-modellen slik at prosjektkravene kan endre seg over tid.
  • Du må oppskalere laget raskt og tette ferdighetsgapet.
  • Du har en polert arbeidsflyt og kan sikre fjernarbeid på heltid eller deltid (som var hovedbarrieren før pandemien).
  • Du ønsker å delegere noen oppgaver til en pålitelig tjenesteleverandør for å spare penger i det lange løp.
  • Du har lite tid/ressurser til å ansette det nødvendige talentet internt.
Forretningsmessige fordeler ved å overmanne
De fleste av dem er oppført ovenfor, så la oss raskt oppsummere:
  • Du kan oppskalere prosjektet ditt raskt.
  • Du får øyeblikkelig tilgang til spesifikke ferdigheter som ikke er tilgjengelige internt eller lokalt.
  • Du får et langsiktig partnerskap som muliggjør prosjekter med fleksible krav.

Noen andre fordeler er kanskje ikke så åpenbare, men er ganske avgjørende for suksess:
  • Raskere ansettelser. I stedet for å søke etter talent og overbevise for å bli med i teamet ditt, får du verdi fra dag én.
  • Lavere utgifter. Denne fordelen er kritisk for offshoring.
  • Back office dekket – færre faste kostnader med juridiske problemer, papirarbeid og regnskap. Outstaffing tjenesteleverandør håndterer denne rutinen for deg.
  • Rask ombordstigning. De utbemannede talentene trenger svært lite tid til å ombord på prosjektet enn en nyansatt intern spesialist.
  • Læring og utvikling dekkes. Bemanningstjenesteleverandøren tar seg av L&D-aktiviteter, så du trenger ikke å investere i dem for å beholde talentet.
  • Skalerbarhet. I de fleste tilfeller kan du skalere opp laget på under en måned.
  • Global talenttilgang. Din lokale IT-talentmasse begrenser deg ikke.

Når vi snakker om globalt, mener vi at du får tilgang til en annen lokal pool av talenter, like kvalifisert som din lokale - men mye rimeligere. For eksempel, når du velger en destinasjon for IT-outbemanning, kan Ukraina være et av de beste valgene, uten tvil.
Ukraina har rundt 200 000 IT-spesialister som er engasjert i ulike outsourcing- og outbemanningsprodukter. Et ukrainsk outstaffingselskap kan ha et ryggradsteam klar til å starte på prosjektet ditt med en gang og fylle de gjenværende rollene raskt.
Det viktigste er at disse spesialistene ikke er nybegynnere. Mer enn 66 % av IT-ingeniørene i Ukraina er mellom- eller seniorutviklere, noe som sikrer høy kvalitet på de resulterende leveransene.
Når du går for IT-outbemanning i Ukraina, benytter du deg av en pool av spesialister i verdensklasse som tar svært rimelige priser. Du kan se på kostnadsbesparelser med denne tilnærmingen sammenlignet med kostnadene ved å ansette lokalt i USA.
Punkter å vurdere ved utbemanning
Det er to hovedmetoder for utbemanning når det gjelder fakturering:
  • Kostnadsmodell. Du betaler faste kostnader per person, og tjenesteleverandøren administrerer dem slik de ønsker. På denne måten vet du ikke hvor mye talentet koster og står for forsikring, fordeler og ledelseskostnader.
  • Kostnad pluss modell. Du kjenner hele regningen (skatter, bonuser, kontorutstyr.), og har dermed mer åpenhet og kontroll over hvordan du bruker pengene dine - men du må dedikere mye mer tid til fakturering.

Fordeler
  • Kostnadseffektivitet – du kan leie erfarne eksperter til en lavere pris.
  • Skalerbarhet - du kan legge til eller fjerne teammedlemmer med letthet og uten vanskelige følelser
  • Kontroll av programvareleveringsprosessen
  • Full kontroll over arbeidsmengden.
  • Maksimal kostnadsbesparelse

Ulemper
  • Det ville være best om du hadde god teknisk ekspertise internt for å kontrollere leveransene
  • Oppgavestyring og rapportering må være upåklagelig fra din side
  • Prosjektresultater er kun ditt ansvar.
Outstaffing vs. outsourcing: hva er best?
Vi har dekket outstaffingsdelen av spørsmålet, men hva med outsourcing?
Outsourcing er hele delegeringen av ansvaret for enkelte prosjektaspekter eller resultater til en tjenesteleverandør. Dette koster noe mer enn utbemanning, men er fortsatt mye mer kostnads- og tidseffektivt sammenlignet med å danne og drive et internt team.

Outsourcing vs outstaffing i programvareutvikling: Hva er forskjellen
Fem trinn for å verdsette med en IT-bemanning
Nedenfor er fem viktige trinn å implementere for å få verdi fra langsiktig IT-bemanning for virksomheten din:

Sørg for strømlinjeformede og polerte arbeidsflyter for programvarelevering internt for å sikre at utbemannede talenter kan levere maksimal verdi.
Velg den teamledelsestilnærmingen som passer best for bedriftskulturen og forretningsmålene, og bruk beste praksis for prosjektledelse, enten du trenger en ekstern PM for utenbemannede ansatte eller ikke.
Dediker tilstrekkelig innsats til å bestemme prosjektkrav nøyaktig, slik at det outstaffne selskapet vet nøyaktig hva som må gjøres og når det skal gjøres.
Bygg rørledningene for kontinuerlig integrasjon og kontinuerlig levering for å administrere alle miljøene som kreves for programvarelevering og distribusjon.
Kontinuerlig kontroller kvaliteten på alle leveranser for å redusere risiko og sikre prosjektsuksess.

Som du kan se, er dette ingen rakettvitenskap, og å dedikere tilstrekkelig innsats vil bidra til å sikre suksessen til dine outstaffing-initiativer.
Bunnlinjen
La oss oppsummere poengene du bør huske på når du går for IT outstaffing-modellen.

  • Når man vurderer outstaffing vs. outsourcing, er hovedparameteren graden av kontroll og ansvar for prosjektresultatet.
  • Utbemanning sikrer fleksibilitet i teamstørrelsen og rask verdilevering samtidig som du sparer kostnader.
  • Hvis du ansetter utbemannet talent, forblir prosjektsuksess ditt ansvar, og outstaffingsselskapet gir umiddelbar tilgang til ferdighetene som trengs.
  • Strømlinjeformede interne arbeidsflyter og beste praksis for prosjektledelse må gjøre det mulig for utbemannede talenter å jobbe fullt ut.
  • Et godt utbemannet selskap vil håndtere alle backoffice- og HR-oppgavene for å sikre at dine utbemannede talenter forblir produktive og motiverte.

Her er hvordan Outstaffing AS sikrer at kundene våre får maksimalt utbytte av IT-outstaffing i Ukraina:

  • Vi bemanner ditt dedikerte team med våre interne spesialister og ansetter raskt den beste passformen blant over 2000+ forhåndsgodkjente, dyktige spesialister for å fylle alle de nødvendige rollene.
  • Vi håndterer arbeidsplassbehovene til teamet ditt, fra arbeidsstasjoner med sikker Internett-tilgang til ulike mobile enheter for testformål.
  • Vi utfører alle backoffice-oppgaver, fakturering og juridisk støtte for teammedlemmene våre.
  • Vi gjennomfører alle nødvendige HR-prosesser (fra månedlige en-til-en-møter til L&D-aktiviteter) via et dedikert HR-styringssystem for å sikre at teammedlemmene våre har høy moral.
  • Vi administrerer alle nødvendige forretningsreiser og innkjøp som trengs for at teamet skal fungere effektivt.
  • Vi kan dedikere en personlig PM til prosjektet ditt for å strømlinjeforme kommunikasjonen mellom ditt interne team og utestående talenter.

Som du kan se, er outstaffing en levedyktig og kostnadseffektiv tilnærming til programvareutvikling, som lar deg raskt tette ferdighetshullene og levere verdi til kundene dine raskere hvis du samarbeider med et godt IT-outbemanningsselskap. Skulle du ha flere spørsmål eller ønsker å diskutere prosjektdetaljer med oss — contact us i dag, og la oss snakke business!
Siste nytt
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
Snakk til oss