Sammenligner man outbemanning og åpner utviklingssenteret i et annet land eller by, bør det nevnes at et slikt alternativ har nesten de samme fordelene som innleie. De ansatte føler mer ansvar når de jobber direkte på kontoret ditt. Kommunikasjonen er enklere og raskere, og nivået på IT-prosjektengasjementet er høyere. En annen fordel med utviklingssenteret er muligheten til å velge landet med lavere priser og billigere spesialister.
Imidlertid har det også sine ulemper. Du må fortsatt betale kontorleien, gi de ansatte alle nødvendige arbeidsressurser. Outstaffing-modellen avslører deg fra disse utgiftene. Utbemanningsbyrået tar det fulle ansvaret for hver ansatt og sørger for nødvendig utstyr, kompensasjoner osv. En annen viktig ulempe med avdelingskontoret er at du må finne en virkelig pålitelig person for generell ledelse der. Og det er ikke en lett oppgave. Vanskelighetene kan også oppstå når det gjelder arbeidslovgivningen ettersom den er forskjellig i hvert land. Når du henvender deg til utbemanningsbyrået, gir du dem alt ansvar for å utarbeide dokumenter, gjennomføre arbeidslovgivning osv.
For å oppsummere, alle ansettelsesalternativene (outsourcing, outstaffing, in-house) har sine fordeler og ulemper. For å velge den mest hensiktsmessige er det nødvendig å bestemme de nøyaktige behovene og formålene med virksomheten eller IT-prosjektet ditt. I noen tilfeller vil den beste løsningen være å kombinere flere moduser – in-house og outstaffing. Hvis du er en start-up eller du ikke har programmerere, designere eller andre spesialister til prosjektutviklingen din, kan outstaffing være en god idé for deg. Hvis du nøler eller bare ønsker å lære mer om programvareutvikling outstaffing, ta gjerne kontakt med vår leder. Enhver sak er unik, og Outstaffing Inc er å finne den beste løsningen som vil fungere for dine forretningsmål.